Saturday, September 11, 2021

බුදු දහමට ආත්ම සංකල්පය කා වැද්දවීම

 බුදු දහමට ආත්ම  සංකල්පය කා වැද්දවීම

මේ කථාව බුදුන් දෙසූ දහම හා ගැලපෙන්නේ කෙසේදැයි විමසීම උදෙසා පමණි.




නයනේ - සිතුවිළි
මං හිතන්නේ මේ හාමුදුරුවෝ එක්ක වංගීස හාමුදුරුවෝ සාකච්චාවක් තිබ්බා නම් හොඳ වෙයි. වංගීස හාමුදුරුවෝ සියල්ල නැත වැනි මතයක හිඳිද්දී මේ හාමුදුරුවෝ සියල්ල ඇත වැනි මතයකයි සිටින්නේ. ඉතින් හොඳ සාකච්චාවක් දැක ගත හැකිවේවී
Hide 9 replies
Ajara Magga
මම කැමතියි අපිට ඕන මේක භික්ෂූන් වහන්සේලා සමග සාකච්ඡා කරන්න . මෙහෙම සාකච්ඡා කරද්දී කාටවත් මගාරින්න බෑ. එවිට සත්‍ය මතු වෙනවා.
නයනේ - සිතුවිළි
 @Ajara Magga  ඔව් වීඩියෝව බලලා මම මේ කමෙන්ට් එක දැම්මාට පසුවයි පහලට කමෙන්ට් කියවූයේ. ඔබ වහන්සේගේ ආවේගශීලී පිළිතුරු දෙස දුටු විට නම්, ඔබ වහන්සේ සැබැවින්ම ධර්ම මාර්ගයේ දැයි පැහැදිලි සැකයක් උපන්නා. කමක් නෑ එය පසෙකින් තිබියේවා. ආත්මය නැතැයි බුදුන් කිසි තැනෙක දෙසා වදාරා නැති බව ඔබ වහන්සේ කීවද, ආත්මය ඇතැයි බුදු හිමියන් කියූ තැනැක් පෙන්වා දිය හැකිද? සම්මුති ලෝකය තුල ආත්මය නම් වූ සංස්ඛාර ධර්මයක් (සංකල්පයක් ) ඇති බව ඔබ අප සැමට සාමාන්‍ය නුවනින් පවා වැටහෙන කාරණයක්. ඉතින් සර්වඥ්ඥ වූ බුදු කෙනෙකුන් එය නැතියැයි කියාවිද?
Show less
Ajara Magga
 @නයනේ - සිතුවිළි  එසේ කමෙන්ට් නොකලානම් මෙහි අර්ථය 👌වහන comments ගණනාවකින් මෙය පුරවලා, එවිට බලන අය හිතන්නේ මේ කියපු කාරණාව වැරදියි කියලා, 👉එසේ නොකළා නම් මෙහි කමෙන්ට් කරන්නෙත් මේ කියන කාරණාව වැරදි බව ඉලක්ක කරලා . ඒක නතර කරන්න තමයි ඒ ආකාරයෙන් පිළිතුරු දෙන්නේ, හේතුව කමෙන්ට් කරන සියල්ලෝ ම ධර්මය දැන ගැනීමේ sathya අරමුණෙන් කමෙන්ට් කරන අය නොව ☸️☸️👉😁 ඔහුන්ගේ පණ්ඩිත බව හා උනුත් දන්නවා යන්න පෙන්වීමට ඇති මානසික උවමනාව නිසා අදහස් දක්වන අයයි ☸️☸️ අවංකවම දැන ගැනීමේ අරමුණිනි ප්‍රශ්නයක් යොමු කලේ නම් ඒ සියල්ලටත් පිළිතුරු දීමද මගේ යුතුක් සේ සලකා පිළිතුරු දුන්නා. මෙය තොප්පිය හරි කාට උනත් දාගන්න පුළුවන් .
Show less
නයනේ - සිතුවිළි
 @Ajara Magga  ගරුතර හිමියනි, ඔබ වහන්සේට මාගේ ප්‍රශ්නයට පිලිතුර මග හැරී ගොස් ඇත්තේ මන්ද? පිළිතුරු දුන් ආකාරය පිළිබඳව මා නොතකන බව මා විසින්ම ඉහත කියා ඇත. ඒ නමුත් මා ඇසූ වැදගත් දහම් කරුනට ඔබ වහන්සේගේ පිලිතුර බලාපොරොත්තු වෙමි. දන්නවා යැයි පෙන්වීම ප්‍රශ්න ඇසීමෙන් කල නොහැකිය. නොදන්නා දේ දැන ගැනුම පිණිසම ප්‍රශ්ණ අසමි. ආත්මය සංස්ඛාර ධර්මයක්ද? ආත්මය උපාධානයකල හැකිදනොහැකිද?
Show less
Ajara Magga
 @නයනේ - සිතුවිළි  ආත්මය සංස්කාර ධර්මයන්ට අයිති දෙයක් නොවෙයි👈. නමුත් සත්කාර ධර්මයට අයිති නැති බව දැන ගැනීමටත් , 👉සංස්කාර ධර්මයන් 👌ගෝචර විය යුතුයි. ආත්මය උපාදන කළ නොහැකියි👈 . නමුත් ආත්මය, 👉වැරදි දැක්ම තුළ සියලු ධර්මයන්ට උපාදාන වීම ද නිවැරදි දැක්ම තුළ සියලු ධර්මයන්ට උපාදානය👍 නොවීමද සිදුවෙයි. එය සඳහා බලපාන්නේ පුද්ගලයා සතු දැක්මයි.
නයනේ - සිතුවිළි
 @Ajara Magga  ගරුතර ස්වාමීන් වහන්ස, මේ ප්‍රශ්ණ නැගීම හුදෙක් මාගේ වටහා ගැනීම පිණිසමයි. ආත්මය සංස්ඛාර ධර්මයක් නොවෙයි නම් එය අපට පරමාර්ථ ධර්මයක් ලෙස ගත හැකිද?
Ajara Magga
 @නයනේ - සිතුවිළි  අභිධර්මයේ සඳහන් අරුතින් පරමත්ථ ධර්මයක් ලෙස ගත නොහැති වුවත් , 👉පරම අර්ථය යන අරුතින් ගත්තට වරදකුත් නෑ කියල මට සිතෙනවා. ආත්මය යන්න සිහිනුවනින් යුතුව 👌දමනය කල යුතු අතර දමනය කරන අවස්ථාව තුළ වෙනස් වීමට භාජනය 👉නොවෙයි, නමුත් දමනයෙන් ගිලිහෙන්නෙ නම් ඒ අවස්ථාව තුළ 👉වෙනස් වීමට භාජනය වෙයි. ඒ නිසයි ස්ථාවර ආත්මයක් පනවන්න බැරි.
Show less
නයනේ - සිතුවිළි
 @Ajara Magga  අවසරයි ගරු තර හිමියනේ, දිගින් දිගට ප්‍රෂ්න නැගීම ගැන සමාවන්න. ආත්මය ස්ථාවර ලෙස පැනවිය නොහැකිනම්, එය අනිත්‍යයට යටත් බව සැලකිය හැකියි නේද? මගේ පැනයට පිළිතුරු දීම ඔබ වහන්සේගේ අභිමතය පරිදිම සිදු වේවා.
Ajara Magga
 @නයනේ - සිතුවිළි  ආත්මය වෙනස්වීමට භාජනය වන්නේ අනිත්‍ය ධර්මයන් 👉☸️තමාගේ යන 👌හැඟීමෙන් ගැනීම තුළ ය. මේ නිසා තමයි දුකට පත්වන්නේ. යමෙක්ට හැකිනම් වීරියෙන් යුතුව සිහිය උපදවා ගෙන පවත්වමින්, 👌ප්‍රඥාව භාවිතා කොට අනිත්‍ය ධර්මයන් ගේ අනිච්චතාවය දැක එම ධර්මයන් 👉තමාගේ යන හැඟීමෙන් ස්වායක්තව ප්‍රත්‍යක්ෂ කරන්න, ☸️එවිට ආත්මය වෙනස් වීමට භාජනය නොවන අතර ඒ හේතුවෙන් ඒකාන්ත සැපයක් ජනිත වී පැවතීම සිදුවේ. ඒ නිසයි නිවන සැපයක් සේ පෙන්වා දෙනු ලැබුවේ.
Show less

https://www.youtube.com/watch?v=DDMzbUhl1is&t=291s
      
ආත්මය වෙනස් වන්නේ තමාගේ යන හැඟීම නිසාලු.සිහි බුද්ධිය ඇත්තන්ගේ ප්‍රථිචාර සඳහා

3 comments:

  1. දින තුනකදී තුන් වරක් ඉහළ පහළ ගිය මුත් අගක් මුලක් සොයා ගත නොහැක. මේ ගැන හැඳින්වීමක් ලිවිය හැකිනම් අගනේය.

    ReplyDelete
    Replies
    1. https://www.youtube.com/watch?v=DDMzbUhl1is&t=295s
      ඉහත වීඩියෝවේ බුදු දහමට ආත්මවාදයක් කා වැද්දීමට සියුම් තැතක් දරණ චන්දකිත්ති නම් භික්ෂුවක් සමග එම වීඩියෝවේ කමෙන්ට් ඔස්සේ මා හා සිදුවුනු සාකච්චාවකි.
      ඔබගේ ප්‍රෂ්ණය මගේ අවධානයට මෙතෙක් ලක් නොවීම පිළිබඳ සමාව අයදිමි.

      Delete
  2. මේ වන විටත් ඔබගේ බ්ලොගය අප අපගේ සින්ඩියට ඇතුලත් කොට හමාරය. එය "3. බ්ලොග් සඟරා" කොලමයේ දක්වා ඇත! අපට අවශ්‍ය වන්නේ බ්ලොග් ස්වර්ණමය යුගයක් යලිත් ඇතිකිරීමටය. ඒ සඳහා ඔබගේ සහයෝගයද අප නිරන්තරයෙන් බලා පොරොත්තු වෙමු. අප පිළිබඳව හැකි උපරිම ප්‍රචාරණයක් ලබා දෙන්න!

    ReplyDelete