Thursday, August 25, 2016

බස් ගැමුණු හා පෞද්ගලික අධ්‍යාපනය



දින කිහිපයකට පෙර රත්නපුර ප්‍රදේශයේදී පැවති සයිටම් දෙමාපිය සංසදය මෙහෙයවූ සාකච්චා සභාවක හටගත් අනුමත කල නොහැකි ගැටුම්කාරී තත්වය මේ ප්‍රශ්ණය තවත් ව්‍යාකූල කල බවක් පෙනේ.

බස් හිමියන්ගේ අයිතිවාසි කම් වෙනුවෙන් පෙනී සිටීම ගැන ප්‍රසිද්දියක් උසුලන ගැමුණු විජරත්න මහතා සයිටම් දෙමාපිය සංසදයේ සභාපති ලෙස ප්‍රසිද්ධියේ පෙනී සිටීම මෙම සිදු වීමෙහි එක් ප්‍රධාන ප්‍රථිපලයක් වී ඇත.  මෙම සිදුවීම සමාජයීය වශයෙන් බලපාන්නේ කෙසේද යන්න වෙනමම සාකච්චා කල යුතු තත්වයකි. මේ කාරනය පෞද්ගලික අධ්‍යාපනයට ධනාත්මකව මෙන්ම ඍනාත්මකවද බලපෑමක් වී ඇත.

එදින සිදු වූයේ කුමක්දැයි අපට තවමත් ජන මාධ්‍යය ඔස්සේ පැහැදිලි චිත්‍රයක් ලැබී නැත.
එහෙත් දැනගන්නට ඇති කරුනු අනුව (රූපවාහිනී මාධ්‍යයේ ප්‍රවෘත්ති හා වෙබ් අඩවි වාර්ථා ) එදින සයිටම් දෙමාපිය සංසදය නම් වූ සංවිධානයක් මගින් සමාජය දැනුවත් කිරීමේ කථිකාවතක් රත්නපුරයේදී පවත්වා ඇත. මෙයට සහභාගී වූවෝ ආරාධිතයන්ද? නැතහොත් එය විවෘත්ත සාකච්චාවක්ද යන්නත් පැහැදිලි නැත.

කෙසේ වෙතත් එයට සහභාගී වී ඇති පිරිස අසාමාන්‍ය බවක් පෙනේ.
එහිදී කථිකයන් ලෙස සයිටම් දමාපිය සංසදයේ සාමාජිකයින්ට පරිභාහිරව දබර අමිල නම් විශ්ව විද්‍යාල ආචාර්‍ය ප්‍රභල දේශපාලන ක්‍රියාධර ස්වාමීන් වහන්සේද, පුරවැසි බලය සංවිධානයේ ප්‍රධානීන්ද සහභාගී වූ බව පෙනේ.
එසේම මෙහි සභාවෙහි දෙමාපිය සංසදයෙහි සාමාජිකයයින් හා අන්තරයේ හෝ කුරුට්ටන් හෝ අන් යම් කණ්ඩායමක් නියෝජනය කරන සබරගමු වි.වි සිසුන්ද  සිට ඇත. ඔවුන් ආරාධිතයන් වූවාද අනාරාධිතවම පැමින සහභාගී වූවාද යන්න පැහැදිලි නැත.

සිදුවීම උද්ගත වී ඇත්තේ දඹර අමිල ස්වාමීන් වහන්සේගේ කථාව අවසානයත් සමගය. එහිදී නැගී සිටින සිසුවෙකු සභාව නොතකා තමන් සභා මධ්‍යයෙහි සිට කථාවක් පැවැත්වීමට පටන් ගනී. ඒ සමගම උරණ වන දෙමාපියන් මේ තරුණයා හා ඔහුගේ සගයා හෝ සගයන් සභාවෙන් වහාම ඉවත් කර දමයි.
මෙහිදි අප බැලිය යුතු කාරනා කිහිපයක් ඇත.
ඔවුන් කඩාකප්පල් කිරීමට දැඹර අමිල හිමියන්ගේ කථාව වසන් වනතුරු සිටියේ මන්ද?
එය කිසියම් පූර්ව සැලැස්මක්ද?
එසේ අනපේක්ශිතව සිදු වූ කඩාකප්පල් කිරීම මත සයිටම් දෙමා පියන් එතරම් කලබල වූයේ මන්ද?
වැඩිහිටියන් ලෙස ඔවුන්හට එය වඩා සාමකාමී ලෙස කර ගැනීමට ඉඩක් නොවුනිද?
වි වි සිසුන් සාමකාමිව මෙහෙයවීම කල නොහැකකැයි යමෙකු කීවොත් එය පූර්වාදර්ශ සහිතව විවි සිසුන් විසින්ම සනාත කොට ඇත්තකි.
කරුණු කෙසේ පෙල ගැසුනද දෙමාපියන්ගේ හැසිරීම එතරම් දැඩි හා කලබල කාරී වීම අනුමත කල නොහැක්කකි.

මේ සාකච්චාව අවසන නටපු නැතුමකුත් නැත බෙරේ පළුවකුත් නැත කීවාක් මෙන් සියල්ල උඩු යටිකුරු වී ඇත.

රටේ සමස්ථ සිසු ප්‍රජාව වෙනුවෙන් සියළු පුද්ගලයින්හට එක් එක් බමුණු කුල වල අන පනත් වලට යටත් නොවී නිදහසේ තමන් කැමැති විෂය ධාරාවක් ඔස්සේ උසස් අධ්‍යාපනය ලැබීමේ අයිතිය තහවුරු විය යුතුය. දුප්පත් දක්ෂ සිසුවාට දුප්පත් කම භාධාවක් කර නොගෙන ශිශ්‍යත්වයකින් හෝ බැංකු මූල‍ය ප්‍රථිපාදන හරහා හෝ තම ඉම් සොයා යාමට ඉඩ හසර විවෘත්ත විය යුතුය.

දැනට වැඩිම අභියෝගයට ලක් වී ඇති සයිටම් ආයතනයේ දෙමාපිය සංගම් මේ ජාතික ප්‍රශ්ණය කථිකාවක් බවට පත් කිරීමට උත්සහ දරන්නේ නම් එය ඉතා යහපත් ක්‍රියාවකි. එහෙත් එය දැඩි හික්මීමකින් හා අවබෝධයකින් කල යුත්තකි.
දැලි පිහියෙන් කිරිකෑමක් සේ ප්‍රවේසමෙන් කල යුත්තකි.
ආණ්ඩුවට තග දමා බස් ගාස්තු වැඩිකරනා සේ කල හැක්කක් නම් නොවනු ඇත.

මේ ගැන තවත් වෙනස් අයුරකින් බැලූ අපගේ බ්ලොග් කරුවෙකු මා උපුටා දක්වමි. ඔහුගේ මතයද විමසා බැලීමට සුදුසුය.
ඉලංගකෝන්



No comments:

Post a Comment